Je velmi důležité nabízet žákům smysluplné zážitky, které jim pomáhají utvářet vztah k místu, kde žijí. Právě propojení tvořivé činnosti s historií, tradicemi a reálným prostředím města je cestou, jak v dětech budovat hrdost na jejich domov a posilovat jejich kulturní identitu.
Základní škola pro žáky s poruchami učení se tohoto cíle snaží dosahovat skrze projekty, které jsou praktické, zážitkové a přístupné pro všechny děti. Jedním z nich byla i akce „Malování na karlovarské pohárky“, která se uskutečnila 27.2.2025.
Žáci si ve školní dílně během výtvarného workshopu malovali speciálními barvami na pohárky. Paní Kronková vedla celou dílnu s velkým porozuměním, trpělivostí a zaujetím, které se přeneslo i na samotné děti. Všem se podařilo vytvořit originální a krásně nazdobené pohárky, a především zažít radost z vlastní tvorby.
Další součástí projektu byla 3.4.2025 návštěva pana Charváta, M.A. UNESCO Site managera, který žákům 4. a 5. ročníku velmi poutavě vyprávěl o významu UNESCO a o tom, proč jsou Karlovy Vary součástí světového kulturního dědictví. Žáci se tak dozvěděli, že jejich město má nejen lázeňskou tradici, ale také celosvětový význam.
Závěrečnou tečkou za celým programem byla procházka na kolonádu. Každý žák si do svého vlastnoručně vyrobeného pohárku načepoval karlovarský pramen, největší přírodní poklad města a ochutnal ho přímo na místě, kde se tradice setkává s přítomností.
Děti byly ze všech aktivit nadšené. Celý projekt pro ně byl nejen zábavný, ale především smysluplný a obohacující. Akce naplnila hlavní cíl. Prohloubit vztah žáků k městu Karlovy Vary, probudit v nich zájem o místní kulturu a umožnit jim vnímat své okolí s hrdostí a respektem.
Tuto akci hodnotíme jako velmi přínosnou a věříme, že na ni v budoucnu navážeme dalšími podobnými aktivitami.